Stichting de Uil
© Alles foto’s en teksten zijn eigendom van Stichting de Uil, niets mag zonder toestemming gebruikt worden.

Wat doen we?

We doen ons best

Maar wat niet vergeten moet worden, we zijn en blijven een vrijwilligers organisatie. Wij helpen waar wij kunnen en soms doen we wat meer. Maar alles hangt af van het aantal vrijwilligers. Zonder deze geweldige mensen kunnen wij niet. En hoewel we nu een leuke groep vrijwilligers hebben, wij kunnen nog altijd meer mensen gebruiken. Vreewijk heeft u nodig.

Eerste hulp bij schulden

U kent het wel, door wat voor reden dan ook. De vaste lasten zijn even te hoog, de schulden lopen op. En dat hoeft niet altijd uw eigen schuld te zijn. Iedereen kan in de schulden komen. In de schulden zitten is echter wel iets waar u direct iets aan moet doen. Maar uit ervaring weten wij dat de post niet meer wordt geopend, de telefoon niet meer wordt opgenomen en de gordijnen blijven gesloten. Met grote gevolgen. Wij willen én kunnen u helpen. Zonder te oordelen. Wij nemen in alle rust de post met u door en zetten alle vaste lasten en inkomen op een rij. Samen met u worden brieven geschreven en aan oplossingen gedacht. Wij doen dit samen mét u. Zodat u daar zelf ook bij betrokken bent. Wij zijn geen bewindvoerders maar een stap in de goede richting, vertrouwelijk. Let op : U moet hiervoor wel een afpsraak maken! 010 291 00 02

Achterpad verlichting

Helaas …… Vrijwilligers komen en gaan. En de man die de achterpad verlichting zou gaan ophangen heeft een betaalde baan. Voorlopig worden er dus, in tegenstelling tot eerdere berichten, geen verlichting opgehangen in de achterpaden.

Hulp in de tuin

Trots zijn we, wij hebben een hovenier op vrijwillige basis in dienst. Hij leert de andere vrijwilligers alles over snoeien en onderhoud van de tuin zodat zij zelfstandig kunnen werken. Wij kunnen u helpen met het snoeien van de heg, van struiken en soms van bomen. We verwijderen onkruid met de bosmaaier (of waar het kan met de hand). Bel voor een afspraak met 010 291 00 02

Fietsreparatie & Fietsverkoop

Bijna iedereen in Vreewijk fietst. Maar wij vinden het wel belangrijk dat dit ook veilig gebeurd. Helaas zien wij nog steeds kinderen in het donker met kapotte verlichting fietsen omdat er even geen geld is voor een dure reparatie.  Dat is niet meer nodig. Wij repareren uw fiets met nieuwe produkten voor ‘marktplaats’ prijzen. Onze fietsenmaker helpt u graag op afspraak, bel 010 291 00 02